domingo, 30 de diciembre de 2012

CONCLUSIONS

Gràcies a aquest mòdul he après moltes coses, tant de GITIC com de COED. Pel que fa a GITIC, és la que  més coneixements he adquirit, ja que jo abans de començar el curs no dominava gaire les noves tecnologies, i a més en la meva etapa de primària i secundària a la meva escola no es van tractar les noves tecnologies amb profunditat, cosa que ha fet que jo no mostrés gaire interès en aquest camp. Gràcies a aquest mòdul he après moltíssimes coses. El Prezi, per exemple, crec que ha sigut una de les millors eines, ja que serveix molt per complementar-ho amb les exposicions orals.És molt més dinàmic i interactiu que el power point. També hem treballat com fer vídeos i com fer mapes conceptuals. Des del meu punt de vista, aquest programes s'haurien d'ensenyar abans a les escoles cosa que faria que augmentés molt l'aprenentatge i el domini d'aquestes eines, que en un futur ens poden resultar molt útils. També hem après com fer pàgines web, i és una de les coses que més em van cridar l'atenció, perquè sempre m'he preguntat com es creaven i ara he après com fer-les a través del Google Sites, i és més senzill del que m'esperava. Cal remarcar que també hem treballa un joc per a nens: l'Scratch, un joc que també desconeixia, i crec que ens pot ser molt útil per a un futur com a mestres, com també unes pàgines web que ens van recomanar a l'aula sobre jocs i activitats per nens. És una assignatura que m'ha obert cap a un món que desconeixia o més ben dit que coneixia molt poc. Ara per ara he adquirit nous coneixements d'aquest camp però crec que encara em queda molt per millorar, conèixer i explorar. A més a més, tot mestre ha d'estar al corrent sempre de les TIC ja que canvien constantment i a un ritme vertiginós. Tot mestre, s'ha d'anar actualitzant permanentment tal com ho fan les noves tecnologies.

Pel que fa a COED, ha sigut una assignatura que també m'ha servit molt, sobretot la part de l'expressió oral. Primer de tot el llibre de "Com parlar bé en públic" va ser una bona introducció de l'assignatura perquè és una molt bona eina per a fer les exposicions orals ja que t'ensenya com controlar els nervis, et dona consells, et recomana com ha de ser el to de veu, la posició corporal, etc. Al llarg del semestre hem anat fent exposicions orals i amb el temps cada cop anaven sortint millor. A més a més, tant l'exposició d'"Identitat i Teritori" i la de "Publicació Digital" estan relacionades amb GITIC, perquè havíem de posar en pràctica conceptes de COED i a la vegada fer les exposicions amb el suport de les TIC. Això per mi ha sigut un molt bon sistema d'aprenentatge. Com ja he dit, a mesura que anavem fent exposicions orals anaven millorant,  això et fa guanyar confiança amb tu mateix i seguretat. És molt important que es remarqui l'expressió oral ja que és fonamental per a ser futurs mestres perquè estem tot el dia davant d'un públic. També gràcies a COED he vist des d'una altra perspectiva les quatre habilitats lingüístiques (llegir, parlar, escoltar i escriure), perquè durant la meva etapa educativa no les vaig treballar a totes amb la mateixa profunditat, i ara gràcies a estudiar-les més detalladament m'he adonat que totes tenen el mateix grau d'importància.

Per acabar, el fet de fer un Bloc, m'ha resultat molt útil perquè mai ho havia posat en pràctia i no sabia fins a quin punt d'importància tenia. Ara, he pogut veure que gràcies a fer el bloc he fet una síntesi dels meus coneixements, he associat idees i les he classificat i estructurat. I el fet de fer un bloc també m'ha fet donar-los més importància perquè ens poden ser molt útils per compartir informació i resoldre dutbes.

Ha estat molt interessant treballar amb les dues assignatures a la vegada perquè ha fet que relacioni molt més els coneixements de cadascuna, en comptes de que les hagués treballat per separat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario