domingo, 30 de diciembre de 2012

L' ÚS DE LES TIC I LES TAC A L'ESCOLA

En una classe de GITIC vem treballar l´ús de les TIC i les TAC a l'escola. Hem vist els diferents usos de l'ordinador, concretament cuatre, que tenen a l'aula i l'escola. Ara us explicaré els diferents models:

1) L'ordinador com a mestre: és un  model on el mestre penja tot a l’ordinador perquè els alumnes aprenguin  directament des d’allà. Es creia que seria el futur durant els anys 70 però va ser un fracàs. Acutalment aquest mètode ha quedat totalment inutilitzat.

2) L'ordinador com a alumne:  es basa en un plantejament d’una opció pedagògica: el  constructivisme. Parteix de què el nen aprèn i  construeix el coneixement a partir de la interacció amb l’entorn i en el cas dels ordinadors el nen aprendrà amb l’ordinador, és un rol molt més actiu, l’ordinador  mostra el resultat que hem fet i desprès podem fer modificacions. Un exemple molt clar seria el programa scratch. Aquest model podriem posar-li com a títiol: l’ordinador com a alumne. Des del punt de vista pedagògic ho situaríem en el constructivisme.

Entenem el constructivisme com un corrent que afirma que el coneixementt de totes les coses és un procés mental de l'individu, que es desenvolupa de manera interna conforme l'individu obté la informació i interactua amb el seu entorn.
Considera que l'apreciació i memorització de símbols, així com les relacions lògiques entre ells, no és realment coneixement. El constructivisme considera que el veritable coneixement de les coses és l'estructura mental individual generada de la interacció amb el mitjà. L'instructor és una persona que posa facilitats, que provoca situacions riques en possibilitats d'aprenentatge, no qui transmet coneixement.
El constructivisme es basa en el principi que l'apreciació de la realitat és completament diferent per a dos individus diferents, encara que les condicions d'aprenentatge siguin semblants, a causa del fet que no és possible crear condicions perfectament iguals en la ment de dos subjectes diferents.

3) L'ordinador com a laboratori: està  basat en l’experimemtació. En aquest model l’ordinador podria facilitar al nen una sèrie d’eines per exemple: aigua, planta, llum , simulador de temps,etc,  i d’aquesta manera en nen en comptes d’aprendre a partir d’una lliçó teòrica de les plantes el nen ho apdrendria d’una manera diferent (el nen pot veure que si no rega la planta en temps: es mor) el nen fa un aprenentatge per descoberta i  descobreix interactuamnt amb l’ordinador. Exemple simulador: Els Sims (va ser un dels videojocs més populars de l'any 2000 en el qual l'objectiu era controlar la vida social d'uns Sims, uns éssers que simulaven amb intel·ligència artificial als humans).

4) L'ordinador com a eina de treball:  considera l’ordinador com una eina de treball. (per exemple el que hem fet nosaltres al llarg del semestre a GITIC). El nen pot crear textos, dibuixos, presentacions, etc. A l’escola el que s’està fent actualment es utilitzar l’ordinador com a eina ja sigui per buscar informació,  per treballar cooperativament, per compartir informació, etc. En algunes s’usa l’ordinador com a mestra.

Per acabar la sessió vem haver d'escollir una activitat per tal de presentar una proposta de les TIC i les TAC a l'escola. L'activitat la vem agafer d'una web molt utilitzada per crear activitats pels seus alumnes. Aquí us deixo l'adreça.
Jo i la meva companya, la Paola Granada Santos vem escollir una activitat relacionada amb l'Educació Física: "En Forma". Aquí us deixo una imatge de la diapositiva que vam fer:


Ha estat una sessió molt interessant ja que m'ha fet veure les diferents funcions dels ordnador a l'escola que fins ara no m'havia plantejat i també ha sigut molt útil conèixer la web que proosa moltes activitats per als nens, ja que em pot ser molt útil per a un futur. 





No hay comentarios:

Publicar un comentario