viernes, 28 de diciembre de 2012

Gestió de la informació i TIC

Competència digital

Per viure en la nostra societat del segle XXI cal que els mestres i els nens i nenes tinguin una sèrie de competències de l'ús de les tecnologies de la informació i la comuncicació, és a dir, les TIC. Per tal d'aconseguir aquestes competències de les TIC es planifica a les diverses etapes educatives i queda recollida als Currículums de l'educació infantil, de primària, de secundària, de Batxillerat,etc. Les competències que adquirim relacionades amb l'ús de les TIC s'anomena: competència digital, i el procés d'aquisició de les TIC s'anomena alfabetització digital (i el seu desconeixement dóna lloc a l'analfabetisme digital).

Les TIC poden resultar molt útils pels estudiants d'Universitat ja que podran gestionar molt millor la informació i comunicar-se amb els docents i altres estudiants per aprendre, treballar col·laborativament i transformar aquestes interaccions amb coneixement. I després en la seva professió, trobarà les TIC com a un mitjà facilitador en l'exercici de la seva professió.

Competència digital en el mestre

En els Graus de Mestre és molt important afegir a la competència general competències específiques de caire didàctic per tal de que l'educador pugui utilitzar la teconologia per ensenyar i per ajudar a aprendre. A més, com que les competències no són estàtiques ni tampoc ho és la tecnologia, cal que els mestres tinguin una actualització continuada en el coneixement de recursos tecnològics i de les seves potancialitats pedagògiques.


En els últims anys s'han publicat diferents documents sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents. Els més importants són els que ha dut a terme la UNESCO i la ISTE.

Us deixo unes diapositives on explico de manera molt resumida les normes establertes per la UNESCO i la ISTE.



No hay comentarios:

Publicar un comentario